Nordic Walking

Oorspronkelijk was deze sport een trainingsvorm die de Finnen hadden bedacht om in de zomer de conditie van hun crosscountryskiŽrs op pijl te houden. Maar lopen (en ook lopen met stokken) is natuurlijk al zo oud als de wereld. Een paar duizend jaar geleden was al ontdekt dat stokken een geweldig hulpmiddel zijn als je lang moet lopen of flinke afstanden moet afleggen. De stokken zorgen ervoor dat je lichaam niet zo zwaar wordt belast. De trainingsvorm voor de Finse skiŽrs sloeg aan onder wandelaars. Die ontdekten n.l. dat zij met de stokken niet alleen een stuk makkelijker liepen, maar ook nog eens hun conditie een enorme oppepper konden geven. Het gebruik van de stokken tijdens het lopen blijkt ook de stofwisseling te stimuleren en dat maakt deze vorm van wandelen een prima manier om op een prettige manier vet te verbranden. En dus de nodige pondjes en kilo's kwijt te raken.

10 Voordelen van Nordic Walking:

  • Verhoogt de hartfrequentie
  • Verbetert daarmee de conditie
  • Bevordert de vetverbranding, waardoor je afvalt.
    46% hoger energieverbruik dan bij gewoon wandelen
  • Door gewichtsverlies gaan bloeddruken cholesterol omlaag
  • Zorgt voor een betere bloedsomloop
  • Traint bijna alle spiergroepen
  • Verbetert de doorbloeding
  • Lost verkrampingen in schouders en nek op
  • Zorgt voor een hogere botdichtheid en sterkere botten
  • Nordic Walking is heel ontspannend

Meer informatie over nordic walking bij RaymondPT

Bent u geÔnteresseerd? Bel of e-mail ons voor een afspraak.